Oriveden kaupungin uusi brändi-ilme väreilee

Kati Pääkkönen 03.01.2020 11:08 | Lähetä palautetta artikkelista
Oriveden kaupungin tunnuksessa e-kirjaimen korvaa Väre-kuvio. Tunnuksesta on käytössä kaksi eri värimaailmaa: turkoosi ja pinkki. Molemmista väreistä löytyy sekä yksiväriset että musta-värilliset tunnukset.

Oriveden kaupungin brändi-ilme uudistuu. Uusi ilme koostuu uudesta logosta, uudistetusta kuosista ja raikkaasta värimaailmasta.
– Juhlavuotta varten tilatut logot, kuosi ja värit ovat saaneet paljon positiivista palautetta, ja haluamme jatkaa samansukuisten visuaalisten elementtien kanssa, kaupungin tiedottaja Jenni Koponen sanoo.
Oriveden kaupungin tunnuksessa e-kirjaimen korvaa Väre-kuvio, jonka halutaan herättävän ajatuksia virtaavasta vedestä, kumpuilevista pelloista ja kenkätehdashistoriasta.
Väreessä voi nähdä myös villasukan perinteistä kuviointia. Tunnuksesta on käytössä kaksi eri värimaailmaa: turkoosi ja pinkki. Molemmista väreistä löytyy sekä yksiväriset että musta-värilliset tunnukset.
Kumppaniksi valikoitui juhlavuoden ilmeen luonut Mene Creative oy. Kyseessä on helsinkiläinen yritys, jonka Tuomas Korolainen on lähtöisin Orivedeltä. Hän on toiminut aktiivisesti orivesiläisen kulttuurin parissa.
Myös juhlavuoden paljon kiitelty kuosi jatkaa elämäänsä 151-vuotiaan Oriveden matkassa. Kuosiin tehtiin pieni päivitys verrattuna edellisvuoteen: uuden Väre-kuvion voi nyt löytää kengän pohjakuvioinnista.
Kaupunki uudistaa myös verkkosivunsa kevään mittaan.